[O2] Pedał sprzęgła ucieka i co to jest za część i za co odp

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Poopek
    Classic
    • 2012
    • 9

    [O2] Pedał sprzęgła ucieka i co to jest za część i za co odp

    z tego co wiem nie każda kira ma taki sam wymiar, więc można się rozczarowac. ale jakby robili coś takiego do oII to bym chyba zaryzykował.
    widziałem kiedyś obszytą kierę zwykłą przez gościa który obszywa i zwłaszcza na ramionach było ponacinane chyba żeby się skura trzymała i naprawdę wyglądało to obskurnie. chyba że był to poprostu partacz
  • briano
    Ambiente
    • 2011
    • 178

    #2
    [O2] Pedał sprzęgła ucieka i co to jest za część i za co odp

    Witam serdecznie.
    Mam taki mały problem, iż jak troche nie pożałuje dla swojej skody tdi 105KM i dam jej ostro po garach pedał sprzęgła ucieka do podłogi i nie odbija do góry, skok jest wtedy bardzo krótki ale biegi wchodzą elegancko nic nie zgrzyta nie hałasuje, jak jej dam odpocząć i kilka km jade wolniej wszystko wraca do normy i moge ganiać normalnie 2-3tyg i jak wolno jeżdżę będzie ok. O co kaman wysprzęglik??
    I druga sprawa co to jest za część i za co odpowiada w aucie, jak wyłącze silnik przez kilka sekund wydaje ta część dziwny odgłos jak by pierdzenia tak jak by jakies ciśnienie się upuszczało i strasznie to wkurza i czy może mieć jakiś związek z tym sprzęgłem ??
    Załączone pliki
    Skode już mam, musze jeszcze kupić kapelusz

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Tak to może być wysprzęglik, choć najpierw spróbował bym go odpowietrzyć. Co do tej części to jest to blok zaworów elektromagnetycznych i nie jest związane w żaden sposób ze sprzęgłem. Służy do sterowania podciśnieniowego turbiny, EGR-a i zaworu w chłodnicy spalin. "Pierdzenie" oznacza zazwyczaj początek końca tego ustrojstwa, choć znam przypadki, gdzie ludzie bardzo dlugo jeździli z tym bez żadnych innych skutków ubocznych.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • briano
        Ambiente
        • 2011
        • 178

        #4
        Czy samemu jakoś w domowych warunkach da się to zrobić czy raczej zlecić do dla warsztatu?? I czy jest jakaś inna nazwa tej części bo nie mogę nigdzie znaleźć po tej nazwie co napisałeś.
        Skode już mam, musze jeszcze kupić kapelusz

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Odpowietrza się tak samo jak hamulce (wysprzęglik używa płynu hamulcowego ), czyli potrzebujesz jeszcze drugiej osoby do pompowania pedałem sprzęgła. Wysprzęglik jest na skrzyni biegów, od góry. Dochodzi do niego taki przewód jak do hamulców, odpowietrznik jest też taki sam. Spuść tak ze 200 ml tego plynu hamulcowego ( przez ten odpowietrznik ), bo jeśli przy wymianie płynu w układzie hamulcowym nikt nie przepompował też wysprzęglika to ten płyn w nim może mieć już pare ładnych lat. Tylko pamiętaj o uzupełnianiu płynu w zbiorniczku, bo zrobisz gorzej niż bylo, jak zaciągnie powietrze do układu.

          Co do bloku zaworów to tak to się właśnie nazywa w ETKA: blok zaworów magnetycznych lub elektromagnetycznych (jak będe przy kompie to podam Ci dokładny numer części ). Niestety w ASO koszt tego to coś koło 900 pln.

          Nr. części 6Q0 906 625 E
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • __atomek__
            RS
            • 2007
            • 3193
            • Superb III (3V3)

            #6
            Miałem dokładnie taki sam problem, ale pedał mi uciekał, gdy jechałem kilkaset km autostrada i nie uzywałem sprzęgła.
            Awarie taka miałem dwukrotnie i zawsze wymieniano mi siłowniki od sprzęgła, ten przy pedale i ten przy skrzyni. Zauważyłem nawet że raz skoda zmieniła nr części zamiennej, wiec wprowadzili jakiś ulepszenia. podejrzewam, że siłownik sie rozszczelniał od wibracji silnika, lub nadwozia, natomiast nigdy nie ubywało płynu hamulcowego
            Pozdrawiam
            Tomek

            Komentarz

            • briano
              Ambiente
              • 2011
              • 178

              #7
              Jak ten siłownik konkretnie się nazywa??
              Skode już mam, musze jeszcze kupić kapelusz

              Komentarz

              • mariom122
                Ambiente
                • 2011
                • 117

                #8
                Pompa wymuszająca pedału sprzęgła. Siłownik sprzęgła jest przy skrzyni biegów a pompa przy pedale.

                Komentarz

                • __atomek__
                  RS
                  • 2007
                  • 3193
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Jedno się nazywa Siłownik sprzęgła i ma numer: 1K0721388S
                  Drugi to Siłownik wysprzęgający: 1K0721261L
                  U ciebie te numery mogą być lekko inne.
                  U mnie wymieniali użyli ponadto -
                  Pierścień uszczelniający: 1K0721741
                  Wtyczka wiązki z dodatkowym mocowaniem: 1J0973705
                  Pozdrawiam
                  Tomek

                  Komentarz

                  • mariom122
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 117

                    #10
                    Na fakturze ci tak napisali bo ja z tego nic nie zrozumiałem, to siłownik i to siłownik.

                    Komentarz

                    • __atomek__
                      RS
                      • 2007
                      • 3193
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      bo są 2 siłownik sprzęgła przy pedale i siłownik wysprzęgający przy skrzyni
                      Pozdrawiam
                      Tomek

                      Komentarz

                      • blind_walker
                        RS
                        • 2010
                        • 4533
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez kowal 2002
                        Odpowietrza się tak samo jak hamulce (wysprzęglik używa płynu hamulcowego ), czyli potrzebujesz jeszcze drugiej osoby do pompowania pedałem sprzęgła.
                        Hamulce można odpowietrzać na dwa sposoby. Przy wysprzęgliku trzeba wytworzyć małe ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym płynu hamulcowego. Ja do tego użyłem kompresora, nakrętki z baniaczka 5l i wężyka. Po wytworzeniu ciśnienia upuszczamy płyn przez odpowietrznik. Jeśli odpowietrznik nigdy nie był ruszany, to poleci syf. Upuszczasz tak jak pisze kowal 2002, ok 200ml. Na zakręconym odpowietrzniku pompujesz z 10-15 razy i znowu upuszczasz ok 100ml. Jak czujesz, że pedał jeszcze słabo odbija, to znowu pompujesz i znowu spuszczasz 100ml.

                        Przy wymianie dwumasy zmieniałem też z Ojcem wysprzęglik, tak zrobiliśmy jak opisałem wyżej. 4kkm bez żadnego problemu.
                        mkII 20VT (600h worked)
                        Roooooomster

                        Komentarz

                        Pracuję...